Mariana Oșteanu

PROFESOR  OŞTEANU  MARIANA

CLUBUL COPIILOR ONEŞTI

Descriere

            Activitatea în cadrul Clubului Copiilor Oneşti, a început în urmă cu 29 de ani. Am rămas atașată de această instituție, de colegi, nu în ultimul rând, de copiii cu care lucrez. În decursul anilor au fost multe generații de copii care au frecventat cercul de dans, dorind să învețe lucruri noi, elemente ale dansului modern, să participe la competițiile de gen.

         Am dorit și îmi doresc în continuare să îi învăț pe elevii mei tot ce am reușit să acumulez de la antrenorii mei, să transmit mai departe nu doar tehnici, ci mai ales să îi ajut să-și dezvolte o mentalitate de învingători, o dârzenie specifică sportului, dar și eleganța și delicatețea pe care o putem lua din dans.

         Dansul a fost doar o pasiune, dar pe parcursul anilor, văzând că avem rezultate, m-am gândit că am putea să ne facem formații după categoria de vârstă a fetelor. Așa s-au format grupe bune de eleve cu care ne-am prezentat la numeroase concursuri, festivități și activități

        Când vezi bucuria și plăcerea cu care fetele vin la antrenamente, nu mai ai nevoie de alte imbolduri. Iar părinții ne sprijină foarte mult. Un avantaj este dat și de faptul că, la noi, activitatea este mult mai relaxată, nu este atât de strict, ca la orele de educație fizică. Însă, cu toate acestea, majoritatea fetelor care vin la cursurile noastre sunt foarte harnice și reușim să îmbinăm munca asiduă cu distracția, ceea ce aduce rezultate.

       În activitatea pe care o desfăşor în cadrul cercului de dans modern de la „Clubul Copiilor Oneşti” îndrum 9 grupe de dans, dintre care 2 grupe de performanţă, 5 grupe de avansaţi şi 2 grupe de începători, cu vârste cuprinse între 5-19 ani. Urmărirea şi realizarea obiectivelor se bazează atât pe conținuturile programei școlare, cât şi pe diverse metode originale, prin participarea la diverse evenimente, serbări, spectacole caritabile, concursuri şi festivaluri. Din perspectiva cadrului didactic, am încercat să urmăresc mereu educarea relaţiilor de grup, permiţând în același timp manifestarea iniţiativei, creativităţii, independenţei şi responsabilității. Practicând dansul, elevul îşi formează trăsături de caracter precum: voinţa, disciplina, perseverenţa, spiritul de echipă, de întrajutorare, toleranță. Dansul asigură echilibrul fizic şi psihic: „Mens sana in corpore sano”.

Scopul activității

Dezvoltarea întregului potențial fizic și psihologic

Obiectivele educaționale ale activității

         Dezvoltarea sănătoasă, corectă şi armonioasă a organismului, dezvoltarea capacităţii de receptare a ritmului, stimularea interesului şi motivației pentru practicarea dansului, interpretarea creativă, manifestarea spiritului de colaborare în relațiile cu colegii, integrarea eficientă într-un grup prestabilit, socializare şi comunicare.

Relevanța activității

        Pornind de la ipoteza lui A. Bloom – educaţia este mișcarea din întuneric către lumină- cadrelor didactice li se impune să acţioneze în vederea afirmării acesteia. Educarea unui elev presupune in egală măsură dezvoltarea culturală, aptitudinală şi socio-emoţională, folosind diferitele forme ale educaţiei. Participanţii la aceste activităţi provin din medii diferite, cu situaţii de viaţă diferite, şi de multe ori neplăcute, iar prin faptul că îi uneşte o pasiune, reuşesc să se autodepăşească, să spagă bariere sociale .

        Ansamblurile artistice se află sub cupola vastă a educaţiei nonformale. Trecând de selecţia aptitudinală, abordează elevul mai întâi din punct de vedere socio-emoţional. Integrarea în grup a unor elevi cu un deficit de comunicare, a celor excluşi din cauza apartenenţei etnice sau sociale, sunt printre principalele obiective ale coordonatorului. Crearea unui grup echilibrat emoţional conduce la îndeplinirea optimă principalului scop: transmiterea unor emoţii pozitive printr-o exprimare artistică desăvârşită. Dovada o fac nenumăratele premii obţinute, naţionale şi internaţionale la concursurile de profil.

        Ca efecte pozitive a celor implicaţi pot fi amintite: disciplinarea prin respectarea de reguli, respectul faţă de ceilalţi şi faţă de el, efectele pedagogice fiind cu efect continuu asupra personalităţii elevilor.

       Dansul este o artă, o formă de exprimare a emoţiilor şi a sentimentelor. Dansul te motivează şi te încurajează să lași emoția să se nască într-o mișcare prin care exprimi ceea ce simți, în armonie cu muzica şi într-un mod care să te reprezinte.Pentru aceasta am decurs la înfiinţarea unui Concues Naţional de dans Meridianele Dansului care a ajuns la a XVIII-a ediţie ,la un număr de 1000 de participanţi din 28 de judeţe, din cadrul Palatelor şi Cluburilor ala Copiilor.

    Ca mesaj, pentru tinerii care sunt pasionaţi de dans , dar n-au curajul să facă din asta o meserie vreau să spun că în primul rând trebuie să-ți placă meseria ta, ceea ce faci, să iubești copiii, deoarece ei sunt cei care ne aduc bucurii și satisfacția lucrului bine făcut.