Cercul: Picturã/Desen
Clubul Copiilor Oneşti
“Artistul care nu-şi utilizează imaginaţia este un simplu tehnician.”
(Robert Henri-1901)
Este cunoscut faptul că, educaţia prin artă, ca învăţare a limbajului culorilor, liniei, formei prin acţiune liberă şi complexă, predominant practică (fară a fi doar tehnologică), este o autentică educaţie activă. Familiarizarea copiilor cu tehnici noi de lucru le mareşte curiozitatea şi imprimă activităţilor artistico-plastice un caracter atractiv şi creativ.
Cursurile artistice îmbunătățesc șansele unui copil de a obține succesul în viață
Alte studii au arătat că acei copii ale căror inclinații artistice sunt stimulate, duc o viață mai satisfăcătoare – lucru confirmat și de profesorii lor de la alte materii, nu cele legate de artă! – și sunt mai puțini expuși la riscul de abandon școlar. Implicarea în artă a fost asociată cu rezultate mai bune la matematică, lectură, abilități cognitive, gândire critică și abilități verbale. Educația artistică îmbunătățește de asemenea motivația, concentrarea, încrederea și munca în echipă.
Cunoaşterea şi stăpânirea limbajului şi tehnicilor de lucru duce la dezvoltarea creativităţii în realizarea şi transpunerea ideilor în forme artistice variate.
Dacă desenul transmite sensul şi emoţia estetică a unei idei prin canalele inteligenţei, raţionamentului, aceea care emoţionează direct, plantând în suflet fiorul poetic al acestei idei, este culoarea “cheie a sufletului.”
Arta este bună pentru afaceri și pentru creier
”Arta are un impact crucial asupra economiei noastre și reprezintă un catalizator important în procesul de învățare, descoperire și realizare din țara noastră”, crede Paul Allen, co-fondator Microsoft și pasionat cântăreț la chitară. ”O educație vastă în domeniul artelor ajută în oferirea copiilor o mai bună înțelegere a universului lor… Avem nevoie de studenți care sunt cultivați din punct de vedere cultural, așa cum avem nevoie de oameni cu pregătire științifică și matematică”, a spus Paul Ostergard, Vice Președinte, Citicorp.
La orele de creaţie, accentul se pune pe practicã, motivând copiii pentru a exersa, a lucra, a experimenta şi a rezolva probleme plastice în funcţie de vârstã.
Subiectele şi temele propuse au ca scop, pe lângă dezvoltarea capacităţilor de exprimare în imagini plastice, dezvoltarea imaginaţiei şi a creativităţii; formarea şi dezvoltarea personalităţii umane prin promovarea frumosului artistic, social şi natural.
Astfel în cadrul orelor de cerc, se urmăreste dezvoltarea funcţiei plastice, prin toate activităţile sale ca variante ale jocului “de-a creaţia”, având ca suport teoria învaţată în cadrul orelor de educaţie plastică. Cunoaşterea posibilităţilor de expresie plastică, înţelegerea termenilor specifici domeniului artistic şi experimentarea diferitelor tehnici artistice, se va concretiza în dezvoltarea armonioasă a gândirii şi imaginaţiei, precum şi a memoriei vizuale.