“Biodiversity conservation – the only path of our survival”

Nume proiect: Biodiversity Conservation The Only Path To Our Survival

Școlile aflate în parteneriat:
1. GR – Gymnasio Ormylias, Ormylia (Municipality of Polygyros)
2. SK – Gymnázium Opatovská 7, Košice
3. TR – Şehit Şener Gündem Ortaokulu, Ankara
4. HU – Ady Endre Gimnázium, Budapest
5. RO – Palatul Copiilor, Bacău
6. PL – Gimnazjum dla Mlodziezy W Rybniku Zakladu Doskonalenia Zawodowego W Katowicach, Rybnik
7. BG – Gimnazia za chuzhdiezici “Vasil Levski”, Bourgas

Tipul proiectului: educațional, pe tema conservării biodiversității și protejării mediului
Finanțator: Comisia Europeană prin Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP) din programul ”Învățare pe tot parcursul vieții” – Subprogramul Comenius.

Activități realizate:

– Descrierea țării, orașului și a fiecărei școli participante la proiect prin prezentări multimedia
– Crearea logo-ului proiectului și a sloganului (competitie intertări/interscoli)
– Realizarea de chestionare pentru partenerii din proiect
– Crearea unui website al proiectului
– Videoconferinte pe tema tradițiilor din fiecare țară cu ocazia Crăciunului
– Realizarea de obiecte promotionale cu sloganul și logo-ul proiectului
– Crearea unei baze de date comune cu speciile endemice din fiecare țară/zonă
– Crearea unui ierbar european (specii colectate din toate țările partenere)
– Crearea de filme cu locurile și frumusețile naturale ale țărilor partenere în proiect
– Crearea de postere pe tema ”De ce este importantă biodiversitatea pentru generatia voastră?” ce au fost expuse la Coltul Comenius al fiecărei școli partenere
– Videoconferinte pe Skype/Google Hangout pe tema „Cum pot eu însumi proteja biodiversitatea?”
– Work-shop de fotografie (cum pot face fotografii de calitate în natură)
– Cel mai bun cântec despre biodiversitate / competitie interțări
– Crearea de broșuri/pliante prin care să informăm comunitatea despre importanța biodiversității, speciile endemice locale, experimente cu plante (”Să vorbim cu plantele din ghiveci”), floră și faună pe cale de dispariție
– Crearea unei broșuri comune despre biodiversitate
– Realizarea unui dicționar (video și audio) și a unui ierbar comun pe tema biodiversității
– Dezbateri pe tema „Este grădina zoologică o închisoare pentru animale sau nu?”
– Completarea de chestionare on-line pe tema „Ce am învățat din acest proiect?” unde elevii evaluează activitățile, informațiile căpătate, abilitățile sociale dobândite
– Crearea de video-uri despre derularea proiectului in ansamblu, a altuia cu opinii despre rezultatele proiectului.

Toate activitățile de mai sus s-au realizat in comun, in timpul întâlnirilor periodice care s-au desfăsurat pe parcursul celor doi ani sau de către fiecare școală parteneră, fiind prezentate la întâlnirile de proiect sau prin video-conferințe. In perioada 1 septembrie 2013 – 1 iulie 2015 fiecare partener a găzduit o întâlnire de lucru, conform programului stabilit la realizarea aplicatiei.

Valoarea europeană adăugată prin acest proiect:
– Stabilirea de contacte personale și prietenii între participanții la proiect
– Dezvoltarea abilităților de comunicare
– Creșterea toleranței pentru diversitatea culturală și religioasă
– Extinderea ideii de cetățenie europeană în rândul tineretului
– Cunoașterea sistemelor educaționale din fiecare țară
– Fiecare școală își poate evalua procedurile și poate adopta elemente de succes din practicile școlilor partenere
– Prezentarea tradițiilor specifice și a bogăției culturale a fiecărei țări

Impactul proiectului:
pentru elevi:
o au învățat să fie cetățeni europeni, nu doar cetățeni ai orașului lor
o au fost sensibilizați de problemele de mediu și să adopte practici folositoare/durabile în viitor
o auînvețat să realizeze experimente și să prezinte rezultatele obținute
o au devenit mai motivați în învățare
o si-au dezvoltat abilitățile de comunicare și cele IT pentru a lucra în echipă și a putea împărtăși rezultatele muncii cu ceilalți parteneri
o pot comunica mai ușor puncte de vedere și respectă celelalte păreri

pentru profesori
o au crescut cooperarea între profesorii de diverse specialități
o și-au îmbunătățit abilităților de predare
o au o mai bună înțelegere a diferitelor culturi
o și-au crescut motivația de participare la proiecte internaționale

pentru școlile partenere
o au creat mai multe locuri curate și elevi cu abilități de protejare a mediului
o au dezvoltat în elevi valori cheie, incluzând respectul, responsabilitatea, perseverența
o și-au dezvoltat curriculum-ul școlar (unde este cazul) – clase de educație pentru mediu
o au dezvoltat relațiile de cooperare cu comunitatea, organizațiile locale printr-un dialog mai strâns în privința contribuțiilor pe care le pot aduce școlile la rezolvarea problemelor cu care aceștia se confruntă.

Proiectul a stimulat creșterea responsabilității pentru planeta pe care trăim, pentru îmbunătățirea treptată a condițiilor de mediu. Utilizarea tehnologiilor moderne de comunicare pentru împărtășirea de idei în proiect a contribuit la dezvoltarea comunicării dintre popoare în general, creîndu-se astfel deprinderi benefice de viitor.

Site-ul proiectului: Lifelong Learning Programme – Comenius project

Diseminari in presa locala referitoare la activitatile proiectului:

Lansarea proiectului

Palatul Copiilor Bacău, în vizită de lucru la Budapesta

Palatul Copiilor Bacău, în vizită de lucru la Košice – Slovacia

Palatul Copiilor Bacău, în vizită de lucru în capitala Turciei

Palatul Copiilor Bacău – gazdă a întâlnirii de proiect multilateral Comenius pentru oaspeți din șase țări europene

Palatul Copiilor Bacău a participat la o întrunire internaţională Comenius din Bulgaria

Schimb de bune practici în Polonia şi Grecia pentru cadre didactice şi elevi de la Palatul Copiilor Bacău

Coordonator proiect: prof. dr. Nela Dumea

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*